måndag 7 februari 2011

Palmer och Orkidéer

När man öppnar dörren till Palmhuset på trädgårdsföreningen så faller blicken direkt på denna vackra staty.Hela marken bakom dammen är täckt av hemtrevnad och stora palmer som sträcker sig upp i taket.På en av palmerna så hängde det stora klasar av frön så i ett obevakat ögonblick så "råkade" Agneta få ner några i sin ficka...vi får väl se om det växer några palmer hos henne sen.....



Längre fram i samma del av huset så växer orkidéerna på en vägg. Här kommer bilder på en del av dom.
Tänk om man kunde ha en sån vägg hemma i vardagsrummet!




5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad härligt det ser ut i Palmhuset!Har många gånger varit i Trädgårdsföreningen men bara hållit mig utomhus(jättefint om sommaren) aldrig gått in efter som det inte är vad man längtar efter på sommaren precis...fniss råkade slinka med några frön jojo känner igen det där!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Jag kan riktigt känna värmen! Jag sitter och fantiserar om att ha en palm i trädgården, det finns ganska härdiga sorter numera. När jag tänker efter så... Neej, jag nöjer mig med dina fina bilder.
    Ha en härlig vecka och lycka till med de "hemliga" fröna ; )

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga Orkidéer.
    Palmhuset är verkligen en sevärdhet.
    Ann.

    SvaraRadera
  4. Fin blogg! Vilket härligt besök i botaniska. Palmen med "fröna" är verkligen intresseväckande, förstår att det inte gick att hålla fingrarna bort. :D

    SvaraRadera
  5. Ja de där orkidéerna brukar jag också sukta efter... Och visst är det frestande att få med sig några fröer hem när det finns så många - hoppas de gror!

    SvaraRadera

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!