måndag 4 oktober 2010

Några favoriter....

Har haft många favoriter i trädgården denna sommar men här kommer några av dom.


Först ut blir Spindeltaklöken "Sempervivum arachnoideum" som inte är mer än ett par cm stor och blommar med rosa blommor. När jag fick mina av Kristina i höstas så placerade jag bara dom i en skreva uppe på min stora sten i rabatten med lite sandjord under och i juni kom dessa otroligt söta små blommor.
Fingerborgshatt Penstemon digitalis "Huskers red"
Vacker perenn med sitt röda bladverk och sina söta vita klockblommor. Den blir ca 40-50 cm hög och blommar ganska länge. Trivs mitt i solen.

Sist ut idag blir Pipörten "Centranthus ruber coccineus" , 50 cm hög och med hallonröda blommor. Blommar nästan hela sommaren och klipper man ner efter första blomningen så kommer snabbt en ny omgång.Trivs också i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!