lördag 25 september 2010

Amiraler och drakblommor

Dimmigt och disigt nästan hela dagen så jag hade ingen lust för trädgårdsarbete så det blev kanelbullebak istället. Mumsigt! Ser lite tråkiga ut för pärlsockret var slut här hemma och när man bor en bit ut på landet så kan man ju inte bara sticka till affären och handla en sak så det fick gå utan.



Har just nu massor med fjärilar på min kärleksört, tror att det är röda amiraler dom heter.

Fick en planta varigerad drakmynta i våras och nu blommar den, hade ingen aning om hur blommorna skulle se ut så det blev en trevlig överaskning.Söta!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittat till mina bloggar! Du undrade vad min vita stjärnflocka heter! Tyvärr har jag inget namn på den. Men det finns en vit stjärnflocka som heter "Alba", Astrantia major.
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Drakmyntan är en av mina favoriter, men den varigerte har jag inte, sätter lite extra tuch till plantan, läckert :)

    SvaraRadera
  3. Så fin drakmyntan är! Är det en mynta man äter eller är den bara "til lyst"?

    /Mia

    SvaraRadera

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!