torsdag 11 november 2010

Nu finns det bara en kvar....

Nu är det bara en blomma kvar i min trädgård i alla fall och det är denna lila Höstaster. Aster har inte tillhört några favoriter hos mig tidigare men den är ju faktiskt ganska söt. Speciellt nu när den är den enda som är kvar så är den ju ännu betydelsefullare.



Har även grävt ner lite tulpaner på lämpliga ställen, mina första eftersom jag inte har gillat de tråkiga bladen som finns kvar så länge efter att de blommat klart men nu har jag satt dom så andra växter kan dölja skräpbladen,sidan om hostorna bl.a.
Är särskillt nyfiken på hur den dubbla röda "Uncle Tom" och franstulpanen "Lambada" ska se ut i verkligheten.

I fredags var jag och Julia och Petra och Clara på Vellingeblomman och då köpte jag denna fina amaryllis. Tyckte den var läcker med de röda kanterna på kronbladen, ska bli spännande om den uppfyller vad bilden utlovar. Fanns även en jätteläcker limegrön/vit sort som jag ångrar att jag inte köpte...lätt att var efterklok...
Kan varmt rekommendera ett besök där, finns jättemysiga tomteutställningar och försäljningen av tomtar är inte som hos andra större ställen där julsakerna bara står tråkigt uppradade i gångar. Här vandrar man runt i mysiga små gränder med fina små hyllor med lite tomtar/änglar m.m på varje så man kan se allt utan att bli mätt av mängden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!