onsdag 20 april 2011

Från vinställ till växtstöd!

Idag hittade jag ett gammalt vinställ i källaren som legat där alldeles för länge och skräpat. Största sonen Dennis fick äran att såga sönder det med vinkelslipen och sen fick han svetsa ett växtstöd av en del av delarna istället till min rabatt.....



Visst blev det fint! Han är duktig!!






Nu behöver jag få lite tips på något fint som kan klättra i det! Inte något som kan bli för stort och tungt utan lite lagom .....


Tack på förhand!



Mia

6 kommentarer:

  1. Men så duktigt av sonen att åstakomma den klätterställningen, det blev supersnyggt!
    Du får hälsa och berömma honom :=)
    Förslag på 1-åriga 'lätta' klätterväxter kan vara Törsnrosas kjortel, Fackeranka, Klockranka, eller så ställer du stödet mitt i någon snygg perenn. Stödet är ju så vackert i sig själv att det behöver ingen dekor av något annat.
    Önskar dig en fin påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Men vad fint det blev - din son är verkligen duktig. Jag har inga bra förslag på sirliga klättrare, här blir allt högt och tungt, men Helens förslag lät bra tycker jag. Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Om du inte kommer på något bra som klättrar är den vacker som den är utan blommor med.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint stativ, återbruk och allt, nävenyttiga söner är bra att ha. Jättefint :)

    SvaraRadera
  6. vad fyndig och så snyggt :) Kram Suss

    SvaraRadera

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!