lördag 27 mars 2010

Vårblommor och ösregn!


Igår hade vi underbart vårväder här på Österlen, mamma och jag bestämde oss för att åka och köpa vårblommor idag.....tyvärr var vädret inte på vår sida idag men vi åkte i alla fall till Hagestad.Trots blåst och ruggigt väder köpte jag några penseer och minipåskliljor. På vägen hem gick jag in om på Haven -en liten mysig butik i utkanten av Gärsnäs med många fina växter, både perenner och sommarblommor. Här hittade jag två små söta vivor. De hade även jättefina vita och rosa Aklejor som jag blev sugen på men det kändes lite för tidigt än att köpa och plantera ut...och tur var det för under eftermiddagen har regnet öst ner och hela min mittrabatt har förvandlats till en simbassäng för växter!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!