lördag 22 januari 2011

Knoppar på julrosen !!!

Upptäckte idag att det finns många knoppar på min julros som jag fick av Kristina. Jag hade inte trott att den skulle blomma denna vintern eftersom den blev flyttad hit sent i höstas.
Den har ju legat begravd under snön ända tills nu när det har töat lite.....hoppas nu inte att det kommer mer snö på ett tag så jag kan få se den blomma....





Önskar er alla en trevlig lördagkväll


och vill även tacka så hjärtligt för alla kommentarer, det är så kul att läsa dom!

Mia

3 kommentarer:

  1. Det är väl härligt med knoppar nu!!!Vi har snö fortfarande så jag får ge mig till tåls.
    Just nu längtar jag till trädgårdsmässan så jag kan hitta mer pynt till trädgården....måste nog ha lite till ;-)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Åh ...vad härligt det ser ut med knoppar på julrosen, vi lever verkligen i ett avlångt land med olika förutsättningar. Men det är lite av tjusningen också:)
    Själv försöker jag hålla liv i julrosen jag köpte i julas....men det ser inte ljust ut för den ;/

    SvaraRadera
  3. Vilka vårkänslor man får! Det är verkligen en fantastisk blomma, tala om livsglädje. Hos mig finns en julros under snön. Den lär jag inte se röken av på ett tag, fast man vet aldrig. Blir det några dagar med plusgrade så...

    SvaraRadera

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!