onsdag 11 augusti 2010

Tusen trädgårdar och Pioner

I söndags var jag liksom många andra ute och tittade på trädgårdar. Måsta bara tipsa om en helt underbar trädgård i Smedstorp.Har ni vägarna dit så stanna och titta på den.Per och Margareta Baker på storgatan 23.De har "Öppen trädgård" under sommaren.Gjorde även ett besök i en annan trädgård som jag inte vill nämna var den låg för det var en besvikelse...vet inte varför man anmäler sin trädgård när man inte bemödar sig att ens rensa bort ogräs. Lite ogräs är väl helt acceptapelt, det växer ju så snabbt men inte hela trädgården full på gångar och i rabatterna.



Ett litet inlägg om mina pioner....som naturligtvis redan har blommat över för länge sen men eftersom jag inte var så flitig med bloggandet just då så kommer det nu istället. Som tur är har jag kameran med mig i alla lägen och fotograferar titt som tätt ute i trädgården.
Första bilden är på min tidiga pion, mörkröd/rosa. Den är av den icke stadiga sorten tyvärr så den blir lätt lite hängig men tjusig ändå. Har inget namn på den för den fanns i trädgården när vi flyttade hit......men det fanns ju inget tänker ni som läst bloggen från början....jo en del fint fanns faktiskt och det har jag ju tacksamt bevarat och vårdat ömt.

Nästa kommer från mina föräldrars trädgård och den är så stadig och fin, lite ljusare rosa färg.

Den tredje och sista fick jag av en kompis för två år sedan och i år blommade den för första gången hos mig. En vit fylld med lite mörkrött i mitten...mycket vacker!!

Jag har inga namn på någon av dem så jag tar tacksamt emot om någon vet.





1 kommentar:

  1. Hej!
    Hittade hit till din fina Blogg då jag skrev i TrädgårdStinas. :=)
    Vilken vacker trädgård du besökte då det var Tusen Trädgårdar, snygga planteringar och fint med ett runt 'titthål' mitt i planket.
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med namn till dina Pioner, men vackra var dom i alla fall.
    Ha en trevlig avslutning på kvällen!

    SvaraRadera

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!