lördag 7 november 2009

Kornellsticklingar






Fick en hel hög med kornellsticklingar idag och några brokbladiga vintergrönaplantor. Kornellerna har jag bara stuckit ner i jorden och där får de stå tills våren så får vi se om de tar sig. Vintergrönan planterade jag i hörnan vid vardagsingången, där är ju inte så mycket sol så de ska nog trivas där.Jag fick inte ner dom förren nu ikväll så det hann nästan bli helt mörkt.Tog lite bilder innan idag på Rosenflockelns fröställningar, de är riktigt ståtliga faktiskt. När man inte klipper ner nånting i trädgården på hösten så kan man ju njuta länge av det som står kvar.Blir även fint när snön faller på växterna......om det blir nån snö...???
Min gentiania börjar äntligen växa, men den är långsam....
Ännu en bild på Stjärnflockan...jag kan inte låta bli att fotografera den för det kommer nya blommer hela tiden fast vi är inne i november månad, trodde inte att den blommade så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriver du en liten hälsning så blir jag jätteglad!